Menu
RSS
Επικεφαλίδες:

Τα Π.Δ. και οι Υ.Α. που περιμένουμε και η αδράνεια του δικηγορικού κόσμου

dsr2 087 Ενώ όλα δείχνουν ότι οι συνταγές του μνημονίου και του ΔΝΤ έχουν ήδη αποτύχει (το χρέος έχει εκτοξευθεί κοντά στο 160% του Α.Ε.Π και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 9,2% τους 4 πρώτους μήνες του 2011, αντί να αυξηθούν κατά 8,5% όπως είχε αναγγελθεί) και η χρεοκοπία της χώρας μας δεν αποτελεί πλέον "ταμπού",   η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στο "έργο" της, στο οποίο περιλαμβάνεται και η προώθηση των  "διαρθρωτικών" αλλαγών που επιθυμεί η τρόικα.

 

Για εμάς τους δικηγόρους, οι "πρώτες" διαρθρωτικές αλλαγές έχουν ήδη  συντελεστεί με το ν. 3919/2011 "Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων" (ΦΕΚ Α 32/2.3.2011) , δυνάμει του οποίου από 3.7.2011 (οι διατάξεις του  νόμου που δεν περιέχουν νομοθετική εξουσιοδότηση αρχίζουν να ισχύουν τέσσερις μήνες από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως)  καταργούνται.........

οι ελάχιστες αμοιβές, οι τοπικοί περιορισμοί άσκησης του επαγγέλματός μας και τα γραμμάτια προείσπραξης μεταβάλλονται από κατοχύρωση της αμοιβής μας και υποχρέωση του εντολέα - πελάτη  να καταβάλει εργοδοτική εισφορά στα Ταμεία και τον Σύλλογο μας, σε υποχρέωση του δικηγόρου.

 

Μολαταύτα, η "απελευθέρωση" του επαγγέλματός μας επιδιώκεται να είναι ακόμη πιο ριζική.  Τα πρόσφατα δημοσιεύματα (με τα οποία ασχοληθήκαμε σε προηγούμενη ανάρτησή μας), η απαίτηση των τροϊκανών να συναντήσουν τον Πρόεδρο της Ολομέλειας χωρίς εκ των προτέρων γνωστή ατζέντα και η σύσταση της Επιτροπής Βροντάκη, δείχνουν ότι δεν "καθαρίσαμε" με τις διαρθρωτικές αλλαγές και έχουμε ακόμη να διανύσουμε αρκετό και άγνωστο δρόμο.

 

Ποιό είναι όμως το έργο της επιτροπής Βροντάκη;

 

Σύμφωνα με την απόφαση για τη σύγκληση της εν λόγω επιτροπής, το αντικείμενο εργασίας της είναι η έκδοση των Υ.Α. και των Π.Δ. που προβλέπει το άρθρο 5 του ν. 3919/2011, το οποίο παρέχει νομοθετική εξουσιοδότηση στις εξής περιπτώσεις :

 

(α)  Στην παράγραφο 6, δυνάμει της οποίας προβλέπεται  η έκδοση Π.Δ. για  επαναρρύθμιση των νόμιμων αμοιβών για την παροχή δικηγορικών υπηρεσιών, το οποίο πρέπει να εκδοθεί για πρώτη φορά εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του νόμου, δηλαδή έως τις 3.9.2011.

 

(β) Στην παράγραφο 8, δυνάμει της οποίας προβλέπεται:

 

(i) η έκδοση κοινής Υ.Α. για να προσδιορισθούν τα αποδιδόμενα ποσοστά, καθώς και το συνολικό ποσοστό επί "ποσού αναφοράς" που υποχρεούται ο Δικηγόρος να προκαταβάλει και

 

(ιι) η έκδοση κοινής  Υ.Α. για να καθορισθεί το "ποσό αναφοράς", επί του οποίου θα γίνονται οι κρατήσεις για τα ταμεία μας και το Σύλλογο μας,

 

(γ) Στην παράγραφο 8 (υποπαράγραφος 2), δυνάμει της οποίας προβλέπεται η έκδοση Π.Δ. για την αναπροσαρμογή του ποσοστού κρατήσεων επί των "ποσών αναφοράς".

 

(δ) Στην παράγραφο 10, δυνάμει της οποίας προβλέπεται η έκδοση κοινής Υ.Α. για τα "ποσά" ή τα "ποσοστά αναφοράς" , βάσει των οποίων θα "υπολογίζονται ποσοστιαίως οι προκαταβολές των δικηγόρων προς τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο " για τη σύνταξη ιδιωτικών εγγράφων ή σχεδίων δημοσίων εγγράφων για κάθε είδους δικαιοπραξίες (συμβόλαια).

 

Η επιτροπή Βροντάκη έχει λοιπόν ως αντικείμενο να καθορίσει μέσα στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται από την  "απελευθέρωση" του επαγγέλματός μας,  το "ποσοστό" και τα "ποσά αναφοράς" επί των οποίων θα υπολογίζονται οι κρατήσεις που θα πρέπει να  προκαταβάλουμε (εμείς πλέον και όχι οι εντολείς - πελάτες μας) στα Ταμεία και τους Συλλόγους μας. Εν ολίγοις δηλαδή από το "έργο" της εξαρτάται όχι μόνο το κόστος των  δικηγορικών υπηρεσιών και η επιβίωση μας ως επαγγελματιών (ήδη σύμφωνα με ανακοίνωση της Εναλλακτικής Παρέμβαση Δικηγόρων Αθήνας το 32% των δικηγόρων αδυνατεί να καταβάλει τις ασφαλιστικές του εισφορές), αλλά και η επιβίωση των Ταμείων μας.

 

Για όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα, δυστυχώς, ούτε ενημέρωση υπάρχει, ούτε διάλογος έχει αναπτυχθεί.

 

Τίθενται λοιπόν τα εξής εύλογα ερωτήματα:

 

Ποιός είναι οι θέσεις της Κυβέρνησης για τα εν λόγω ζητήματα και πώς αιτιολογεί τη σπουδή της για την έκδοση των Υ.Α. και Π.Δ. του άρθρου 5 του ν. 3919/2011, ενώ μπορεί να υπάρξει μεταβατική περίοδος (ώστε να σταθμιστούν οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται) στην οποία να συνεχίσει να ισχύει για τις νόμιμες αμοιβές και τα ποσά αναφοράς η Κ.Υ.Α. 1117864/2297/ΑΟΟ12/7.12.2007 (Φ.Ε.Κ. 2422 Β') και τα ποσοστά κρατήσεων που ισχύουν μέχρι σήμερα;

 

Για ποιούς λόγους οι Σύλλογοι μας σιωπούν και δεν μας ενημερώνουν;

 

Ποιές είναι οι θέσεις της Ολομέλειας και ποιά στάση έχουν σκοπό να τηρήσουν οι εκπρόσωποι μας στην Επιτροπή;

 

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα αξίζει να δοθούν ακόμη και τώρα από αυτούς που δεν επιθυμούν να δουν το δικηγορικό κόσμο να διαλύεται και τους συναδέλφους να εγκαταλείπουν μαζικά το επάγγελμα. Γιατί  - ας μην ξεχνάμε - ο μεγαλύτερος αβανταδόρος στο "έργο" της κυβέρνησης είναι η αδράνεια του δικηγορικού κόσμου και το μοναδικό μας όπλο  η αγωνιστική ετοιμότητα που ξεκινά από την ενημέρωση και τη γνώση όσων εξυφαίνονται σε βάρος μας.

 

Ας διαλέξουμε λοιπόν στρατόπεδο για να συνεχίσουμε.........

 

 

 

 

 

 

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

back to top